kristinakicki

Direktlänk till inlägg 13 juni 2011

Min cykeltur

Av Kristina - 13 juni 2011 19:22

Idag blev det en underbar dag för mig, jag har varit på en lång och härlig cykeltur.

Jag har inte kunnat cykla på grund av min knäskada på på nästan 2 år.

Men i morse packade jag ned varma kläder och vattenflaskor. och stack i väg  på en härlig utfkykt.

 Bara att titta i dikeskanterna på alla vackra blommor var så njutningsfullt.

   

Så många olika sorters blommor jag såg. De här bilderna tog jag när jag hade cyklat en bit. Det var så mycket uppför men jag hade bestämt mig, jag skulle klara av att cykla den här rundan som jag cyklade flera dagar i veckan innan jag skadade knät.

 

När jag var på väg mot Höghult  så hittade jag dom här goda smultronen som bara smälte i munnen. 

     

Kossorna stod och väntade på mig och vi fick en liten pratstund. Det finns inte många kor på bete längre, det är tråkigt tycker jag. 

  Efte många jobbiga backar var jag uppe i Höghult. Därifrån kan man se Vättern, jag hade behövt kikaren men den var hemma. Nu had jag några härliga nedförsbackar framför mig.

  Jag stannade till vid soldattorpet och tänkte tillbaka i tiden på de som bott i det här lilla torpet. Två jättestora ekar gör att huset ser ännu mindre ut.  

  Nu var målet nått, jag kom hit på cykel som jag så länge väntat på att klara av.

Alla stunder på morgonen när jag har gjort rörelser med mina ben för att stärka musklerna har gett resultat. Jag mediterade en liten stund på denna guddomliga plats innan jag började resan hemåt.

  Den här vackra stenmuren stannade jag och tittade på. Så mycket arbete det ligger bakom en sådan här mur.

Jag var ute och cyklade i flera timmar och bara njöt av naturen. Jag var så nöjd med mig själv när jag kom hem. Det var kanske lite dumt att cykla så långt när jag är så otränad men det var något inom mig som drev på att jag skulle klara cykelturen. Jag fick ont några gånger i knät men jag bad om healing och det släppte.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att jag kan fortsätta att cykla det ger mig en så härlig inre känsla att få se dessa gamla hus och underbara växter.

Ha det så gott alla som tittar in och njut av det vackra vi har omkring oss som till och med är alldeles gratis.



 
 
Annika

Annika

13 juni 2011 20:53

Mysig cykeltur som innebar både motion och en spännande historia kring alla de små platserna du stannade på. Stor Kram ifrån Östergötland

http://ochsakomannika.blogspot.com

Kristina

13 juni 2011 21:17

Så kul att du återkommer!
Ja det var en underbar förmiddag.
Ha det gott min nya bloggarvän.
Kramar på dig och ha det gott.

 
Lena

Lena

13 juni 2011 22:01

Vilken fin och härlig cykeltur. Tänk att du fått smaka årets första smultron. Av smultron blir jag nostalgisk. Mmm... Gott!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

14 juni 2011 09:10

Å vad gott smultronen smakade jag kan känna smaken i munnen än.
Kram på dig!

 
lillis

lillis

14 juni 2011 07:12

Vilken härlig cykeltur du varit ute på, visst är det skönt att cykla
Många fina kort som du tagit på din runda
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

14 juni 2011 09:09

tack!
det är underbart att cykla men idag regnar det så då får kroppen vila lite.
Ha det gott och kram från mig!

 
Monica

Monica

14 juni 2011 15:06

Jag ser på dina underbara foton att du hade en riktigt trevlig utflykt med din cykel.

Blåsigt här idag och regn på morgonen innan jag steg ur sängen!
kram

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

14 juni 2011 22:22

ja jag hade det trevligt med mig själv och det var skönt. Ensammheten kan vara ljuvlig bara den inte är framtvingad.
Här har det regnat och ikväll blåste det mycket.
Kram på dig!

 
Anita

Anita

14 juni 2011 17:15

Klart jag njuter av att läsa om din långa cykelfärd. Duktig Kicki !!! Det är inte svårst att ha lusten för såna utfärder när det finns så mycket fint att titta på. Jag går mina rundor bland stenmurar, ängar och skogen vid vår skog och njuter av fåglar som hörs så bra när ingen trafik är i närheten, jag njuter av alla växter som finns runt mig, alla smultron som börjar komma .... Visst är det underbart att få vara en del av allt det fina omkring oss.
Stor kram till dig min goa vän !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

14 juni 2011 22:20

Precis så som du besskriver det känner jag med. Det har varit en jobbig tid när jag inte har kunnat ta promenader eller cykla.
Nu hoppas jag att jag kan få uppleva den underbara naturen igen.
Kram på dig min goa vän och ha det gott i naturen.

 
Corina

Corina

14 juni 2011 19:15

Å så härlig din cykeltur verkar ha varit ! Kram

http://corina.bloggplatsen.se

Kristina

14 juni 2011 22:16

Ja äntligen blev den bra och jag tror att jag kan fortsätta att cykla.
Kram på dig och ha det gott!

 
Kaela

Kaela

15 juni 2011 08:17

Tack för att du tog oss med på din underbara cykeltur....just nu när mina arbetsdagar blir tolv timmar för det mesta - var det härligt att få åka "snålskjuts"
Se dikesrenarna genom din kameralins.....

Kramar om

http://htpp://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

15 juni 2011 09:31

Vad kul att du tyckte om min cykeltur. Det låter väldigt jobbigt att jobba så mycket.
Tack för att du ändå tog dig tid till att titta in.
Varma och goa kramar till dig och ditt fantastiska arbete.

 
Pisan

Pisan

15 juni 2011 08:43

Det är en härlig tid nu, man njuter verkligen av naturen. Jag brukar också fundera på hur de måste ha slitit med sådana där gärdsgårdar förr i tiden, vilket jobb.
Önskar dig en härlig onsdag! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Kristina

15 juni 2011 09:28

Ja det är så mysigt att gå där och fantisera i ensamheten.
Jag önskar dig med en härlig dag och kramar till dig!

 
Lena

Lena

15 juni 2011 11:25

Så sommriga och fina bilder.Vilken härlig cykeltur.
Ha en bra dag Kristina.
Ja man har många planer inför sommaren fniss.

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kristina

15 juni 2011 12:45

Ja den cykelturen kommer jag att göra om den gjorde mig gott.
ha det så skönt och kram på dig!

 
Gun-Hilde

Gun-Hilde

16 juni 2011 07:52

Nu är min dator igång igen och jag är verkligen inponerad av ditt inlägg. Det var så fint och så roligt att läsa att jag känner att jag får nog ta en cykeltur någon dag. Det är ju lite det där med hundarna man skulle villja att dom kunde vara med men dom klarar sig bra hemma om jag tar en tur.
Tack för ett bra inlägg.

http://gunhilde.blogplatsen.se

Kristina

16 juni 2011 08:04

Tack snälla.
För några år sedan cyklade jag dagligen så jag har många härliga rundturer i skogarna som jag känner till.
Du kan hänga med om du vill.
Det är så härligt att bara vara med naturen det ger balans i själen.
Kram och tack för att du tittade in.

 
Anita

Anita

16 juni 2011 20:39

Tittar in och önskar dig en fortsatt skön kväll och en underbar morgondag !!! Undrar vad su ska hitta på att göra då??
Stor kram från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

16 juni 2011 21:11

Tack snälla!
Jag har varit i Forsvik och tittat på raggarbilar. jag funderar lite på en cykeltur i morgon eller också blir det torget i Tibro.
Ha det gott och ha en underbar morgon dag!
Goa kramar!

 
Lena

Lena

17 juni 2011 22:54

Tack Kristina!Vad roligt att du tycker det.Ja,tänk så mycket vackra blommor det kommer hela tiden.
Ha en trevlig helg du med.
Kram!

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kristina

18 juni 2011 09:16

Det är underbart med blommor det gör mig både lugn och glad.
kramar till dig och ha det gott.

 
lillis

lillis

18 juni 2011 06:31

Önskar dig en bra och skön helg
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

18 juni 2011 09:15

Det är så trevligt när du tittar in och ger mig en hälsning när jag inte hunnit blogga.
Du gör mig så glad Lillis.
Jag önskar dig med en bra och skön helg.
kramar till dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards