kristinakicki

Alla inlägg den 10 juni 2011

Av Kristina - 10 juni 2011 15:12

Jag tycker mycket om att gå på marknader och det har varit ganska många nu ett tag. På Nationaldagen åkte vi till Medevi för att gå på hantverksmarknad, det blev en jättetrevlig dag.

Vädret var toppen och det fanns så mycket fantasifulla saker och fina växter. En dam hade gjort så fina paket. Jag blev full av beundran av hennes fina hantverk.

Det här är det jag köpte plus en skjorta, som jon har fått.

     

Det här är så välgjort av fint papper och kedjor till band på handväskorna. Nu är dom inplastade så det ser kanske lite knyckligt ut. Den turkosa ska jag lägga pengar i och ge till en tjej som tar studenten idag.

Det finns fack i alla så man kan stoppa in en liten present. Jag blir glad själv av att ge bort ett så här fint paket.

Av Kristina - 10 juni 2011 07:33

     

Jag har fått stora lådor så att jag kan stå rak i ryggen och rensa. Jag sätter allt i krukor i växthuset innan jag sätter ut det i så lådor eller på landet, då slipper jag den där pillriga rensningen som persilja och dill fodrar.

Jag är så stolt över min dill i år den är så grön och fin. Det har varit en ständig besvikelse de sista åren att dillen bara blivit gul och tråkig. Jag fick rådet att inte sätta den på samma ställe som tidigare år. Jag har bara två lådor men jag är så stolt över dillen att jag visar den i två vinklar.

  Här visar jag mina jordgubbar, potatis och lök. Nu har jag även satt dit grönkål precis lagom innan regnet kom. Jag har squash och två sorters gurkor. Jag odlar bara sådant som är lättodlat och inte fodrar så mycket rensning.


Det är en stor njutning varje morgon och gå ut i trädgården och bara stå och titta på all växtlighet. Det ger en sådan ro i min själ att få njuta av allt växer så otroligt bra i år. Jag har nog aldrig haft så många fina plantor.

Jag känner att jag med stolthet kan visa upp min trädgård där allt är obesprutat och odlat med kärlek.


Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards