kristinakicki

Alla inlägg den 6 juni 2011

Av Kristina - 6 juni 2011 07:15

Det första  jag gör varje morgon när jag vaknar är att gå ut i trädgården och titta till mina växter. Se efter så att dom har det bra och bara få känna de goda energier de ger. I år är det extra roligt för det växer så bra. Järnätterna som brukar vara de tre sista dagarna i maj och de tre första i juni har inte kommit.

  Det här är en buskpion jag har haft den i många år men det är alltid någon gren som fryser så den blir aldrig större.  

   Den har ljuvligt vackra blommor.

  Nu börjar dagliljorna blomma men de har så kort blommningstid.  

   Nu är det knoppar i Irisblommorna jag har tre sorter som väntar på att få blomma.

  Jag har fortfarande kvar mina pen´ser i både lådor och urnor de är som vackrast nu.

   Jag har satt ut mina tomatplantor det är lite vanskligt men i växthuset är det fullt. De senaste åren har jag inte köpt så mycket blommor utan tomaterna har tagit plats i mina urnor. De sägs att de ska hålla flugor borta och jag tycker att det stämmer.

      Lite trädgårdskonst vill jag gärna ha i min trädgård stenar och änglar. 

Nu var det slut på min lilla trädgårdsrunda för idag.

Jag önskar alla en trevlig Nationaldag.           




     



Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards