kristinakicki

Direktlänk till inlägg 13 april 2011

Lite grönsaks tips

Av Kristina - 13 april 2011 08:34

  Det har varit mycket extrapris på blomkål ett tag så jag har köpt ganska mycket. Jag visste inte riktigt hur jag skulle anrätta kålen.


Så jag gjorde det enkelt för mig och delade den i SMÅ buketter och stekte i stekpannan i olja och smör.  

Kryddade med gurkmeja, curry och örtsalt.

När buketterna fått lite färg, sänkte jag värmen, så fick dom gotta sig i pannan till lagom tuggmotstånd.


                


Ett litet tips till:  Skala och skär ingefära i bitar och lägg i en bringare och häll kokt vatten över och låt det dra. Då får du ingefärste som är bra mot värk.


Ha det gott!!!



Mat
 
 
Jenny Sjöberg

Jenny Sjöberg

13 april 2011 10:02

Det lutar nog åt att mitt huvud går samma öde tillmötes. Damdamdaaam...
Ha en bra dag!

http://jennyjon.bloggplatsen.se

Kristina

13 april 2011 13:03

Men kära dotter det låter illa. jag hörde att du provat huvudet!
Smakade det bra?
Kram på dig!!!

 
lillis

lillis

13 april 2011 10:26

Tack för tipset, Blomkål är så gott
Ha en bra dag
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

13 april 2011 13:00

Kul att du uppskattar tipset.
Ha en mycket bra dag och kram på dig min vän!!!

 
Spanaren

Spanaren

13 april 2011 14:11

Koka blomkål är också gott. Blomkålsmos var mer än gott. Jag får passa mig för kryddor och sådant när jag har födoämnesallergi ;.)
Ha en bra dag/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

13 april 2011 22:06

Det låter inte så roligt att ha koll på hela tiden vad man stoppar i sig.
Ha det gott min vän och kram!!!

 
Anita

Anita

13 april 2011 18:54

Blomkålsstuvning är bland det bästa jag vet ändå blir det sällan eftersom min man inte är så förtjust i det.
Skall pröva detta !!!
Vänskapssoppan gav mig ett bloggämne idag så nu vet du det, vännen !!!
Stor kram från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

13 april 2011 22:02

Det låter spännande!
jag tycker också det är gott med blomkålsstuvning.
Tack för att du tittar in det gläder mig mycket!
En go kram till dig!!!

 
Lena

Lena

14 april 2011 23:18

Tack för receptet. Jag älskar blomkål och vi äter det varje vecka, speciellt nu när vi kör LCHF. Brukar göra blomkålsmos istället för potatismos. Mums!

http://lillahonshuset.bloggplatsen.se

Kristina

15 april 2011 08:53

Har aldrig ätit blomkålsmos det låter spännande det måste jag testa.
Tack Lena för attt du tittar in.
Kram på dig!!!

 
Margit

Margit

15 april 2011 01:00

Bra tips med BLOMKÅLEN!!!
kram!!

http://margitholm.blogg.se

Kristina

15 april 2011 08:50

Tack!
Vad kul att du tittar in, jag kommer till dig med och kollar in hos dig.
Kram på dig!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards