kristinakicki

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Fest var dag

Av Kristina - 24 februari 2011 09:15

     


Jag tycker det är roligt att gå på loppis (ibland). Det finns ju egentligen tillräckligt med porslin här hemma redan.

De här två tallrikarna kunde jag inte motstå, jag tror att det är en barnservis.

Dom här kände jag av hela mitt hjärta att dom var till mig.

Glasskålar är jag också svag för, jag vill ha alla fina saker framme så jag kan se dem.

Så därför får jag behärska mig, jag försöker leva efter regeln att jag tar bort något när det kommer in något nytt.

Jag vill inte ha så värdefulla saker så att jag inte vågar använda dom, nu har vi lämnat bort vardagsglasen och börjar att använda finglasen.

Vardagen skulle vara lite festligare, med ofta så tar man fram det bästa för andra, men det är lika viktigt att göra livet festligt varje dag.

Det handlar nog om uppfostran igen, vi har lärt oss att det ska vi ha när det kommer gäster.

Jag har börjat att ta fram dom finaste kopparna i vardagen, det är så mysigt och uppskattat.

Idag blir min affirmation: "Jag är värd det bästa". 

                                                  

                                      



 
 
lillis

lillis

24 februari 2011 12:06

Visst är det viktigt att göra fint åt sig själv det är vi värda. Fina tallrikar
Ha det bäst
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

24 februari 2011 15:04

Håller med dig, det är vi värda.
Jag blev lika glad idag för att du tittade in.
Ha det bäst du med!
Kramar!

 
Cina

Cina

24 februari 2011 18:58

Så rätt du har i det du skriver.
Vi är allt värda det bästa.
Ha en fortsatt fin kväll!
Kramen

http://heavenladyn.bloggplatsen.se

Kristina

24 februari 2011 19:44

Visst är vi alla värda det bästa.
Jag önskar dig med en skön kväll.
Kramar till dig.

 
skrivmoster

skrivmoster

24 februari 2011 21:45

Du har så rätt och du väcker tankar inom mig! Varför alltid ta fram det fina till gäster och inte unna sig själv det bästa? En del kommer sällan eller aldrig fram... Nu får jag nog ändra på det och glädja ögat dagligen!
Dina loppisfynd gillar jag - så söta!!

Vi är värda det bästa - klart vi är!!! Tack!!
Kramar dig och tackar för din text!

http://www,skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

24 februari 2011 22:09

Tack snälla du gör mig så glad med ditt fina beröm.
Jag har köpt fyra finstolar på loppis dom har nog stått i ett finrum det är orginalklädsel på dom.
Jag har klätt över tyget med vaxduk nu står dom i köket och det känns så lyxigt.
vi gör ofta som vi är lärda.
"vi är värda det bästa"
Kramar till dig och tack än en gång.

 
Spanaren

Spanaren

25 februari 2011 09:18

Har svårt att göra mig av med vissa saker. Är nostalgisk och vill ha kvar saker som jag ser någon jag känner har brukat ;.) Färggranna stora glasskålar tycker jag också är fint att fynda på loppis. Fina tallrikar ... helt i min smak! Många hjärtekramar/ kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

25 februari 2011 09:38

Jag vill gärna ha mina vackra saker omkring mig.
Det här med att rensa i röran kan inte ha att göra med de saker som ger mig possitiv energi.
Jag får väl gå här i röran och titta på mina vackra saker som har en berättelse eller historia att ge mig.
Många hjärtekramar till dig med!

 
Spanaren

Spanaren

25 februari 2011 09:20

Ps Min mamma resonerade alltid som du gör nu :-)
Ds Vi ska njuta här och nu för det kan vara för sent i morgon *ler*

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

25 februari 2011 09:32

Vilken klok Mamma du hade.
Du skrev så fint om din mamma i din blogg.
ha det så gott.
Kram

 
lillis

lillis

25 februari 2011 11:34

Önskar dig en bra och trevlig helg
Ha det gott
Kram

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

25 februari 2011 13:28

Jag önskar dig detsamma min trogna vän.
Kramar till dig.

 
Anita

Anita

26 februari 2011 13:27

Håller med alla andra och vet du ... Jag gör likadant. Du gav mig också inspiration till ett bloggämne så kanske, kanske kan jag börja leta fram inspirationen igen. Det gäller att ha alla sinnen öppna när man vandrar runt och läser hos vännerna. Det har jag gjort idag.
Tack vännen för din hälsning i min blogg.
Stor kram från mej !!!

http://minplats.bloggplatsen.se

Kristina

26 februari 2011 13:37

Det gläder mig Anita att jag kan läsa mera om detta i din blogg.
Jag är så glad att du tittar igen jag har saknat dig.
Ha en mycket trevlig helg.
Många kramar till dig min vän.

 
Lambergsfrua

Lambergsfrua

26 februari 2011 17:58

Ja men visst är det så Kristinakicki att vi ska plocka fram och använda våra fina och vackra saker. Det är ju egentligen helkorkat att gömma dem i skåpen! Så fasligt ofta har i alla fall inte vi gäster, utan vi kan mycket väl unna oss glädjas åt våra fina saker till vardags. Livet är kort och raddan av dagar begränsade -klart vi ska njuta av det vackra vi har hemma.
tack för att du gav mig en puff!
ha det gott!
Stor kram till dig!

http://lambergsfrua.bloggplatsen.se

Kristina

26 februari 2011 18:09

visst är det helkorkat att gömma det vi tycker om i skåpen, där står saker som jag tycker mycket om.
Jag känner mig lite lyxig om jag har ett glas med fot i vardagen.
Så klokt du skriver att "vi ska glädjas åt våra fina saker".
Kramar och tack för du tittadse in.

 
Ingen bild

Primrose

26 februari 2011 18:31

Så tjusigt, ja loppis är kul, längesen jag varit på nån, dax igen ,-)
Visst borde vi unna oss att använda det fina vi har. Det står i skåpen o glöms bort, bara för att det kan gå sönder, vad är vitsen med det!,-9
Nej det måste jag bli bättre på!
Ha en skön Helg!
KRAM från mig Primrose ,-)
http://primrose.zoomin.se

Kristina

26 februari 2011 23:15

Jag håller med dig "vad är vitsen med det"att grejerna står i skåpet, vi har ju skaffat dom för vi tyckte om dom.
Det är inte lätt att bryta gamla mönster.
Jag har i alla fall börjat och använda det jag tycker om. Jag ska oxså bli bättre på det.
Tack för att du tittat in.
Kramar till dig.

 
Lena

Lena

26 februari 2011 21:19

Hej.
Så roligt att du tittade in till mig.Jätte fina tallrikar.Ja det är kul med loppis.
Fortsatt trevlig kväll:)

http://lenaochpudlarnas-blogg.bloggagratis.se

Kristina

26 februari 2011 23:10

Hej! Tack för att du tittade in.
Kram till dig.

 
Faster

Faster

27 februari 2011 00:13

Hej.. :o)
Nu vet du vem jag är.. hoppas jag.. :o) Hoppas din syster inte fick vänta för länge.. och att det blev mycket kortspel...leer... ! Kramar om... /Maria

http://.....

Kristina

27 februari 2011 11:31

Kul att du tittar in, det får du gärna fortsätta med det vore roligt att ha lite kontakt.
Det blev kortspel, men jag och syrran förlorade, men det kan vi väl bjuda på.
Kramar och en riktigt trevlig söndag önskar jag dig.

 
solan

solan

27 februari 2011 00:19

Håller med dej helt å fullt...klart man ska njuta av sitt sk. "finporslin"så ofta man vill.

http://m-fors.bloggplatsen.se

Kristina

27 februari 2011 11:27

Jag är så glad att du tycker så.
"Klart man ska njuta".
Klok inställning du har.
Kramar på dig och en trevlig söndag.

 
Monica

Monica

27 februari 2011 14:50

Gå på loppis är kul.Jag tittar alltid efter glasvaser och även skålar i glas som passar att sätta krukväxter i i stället för den vanliga ytterkrukan.

Ha det så bra!

kram

http://violett.bloggplatsen.se

Kristina

27 februari 2011 15:00

Vilken bra i`de då kan man ju få ha sina vackra skålar framme och inte behöva stänga in dom i skåpet.
Tack för tipset.
Jag önskar dig en trevlig dag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards