kristinakicki

Direktlänk till inlägg 22 februari 2011

Tänk i kärlek

Av Kristina - 22 februari 2011 10:16

  

Jag har varit inne mycket och läst andras bloggar och mycket går i kärlekens tecken.

Jag skickar ofta iväg kärleksfulla tankar till alla som är i behov av det.

Alla kan tänka kärlek ock tänka på den som man vill ge kärlek till.

Så enkelt är det, vi mår så bra om vi får dessa underbara tankar.

Jag har själv fått känna hur det känns genom en test. Jag anmälde mig som frivillig jag var så nyfiken på hur det skulle kännas när så många tänkte på mig.

Det blev en upplevelse.

Först tänkte hela publiken något negativt om mig och det var jättejobbigt. Det gjordes samtididigt en muskeltest (kinesologi).

Jag höll armen rakt ut och hon som gjorde testen tryckte ner min arm, den bara föll ner, av allt det här negativa, försvann min kraft.

Efter detta skulle alla tänka kärleksfullt om mig, det var helt underbart, jag glömmer aldrig den underbara känslan, fast det var några år sedan.

Jag höll ut min arm igen och föredragshållaren tryckte och tryckte men hon fick aldrig ner min arm.

Muskeln blev stark av alla possitiva och kärleksfulla tankar.

Tänk vad illa vi gör när vi pratar och tänker illa om varandra.

Så mycket gott vi kan göra och så mycket kärlek vi kan sprida med våra tankar.

All kärlek du ger ut får du tillbaka.      


 
 
Spanaren

Spanaren

22 februari 2011 12:35

Wow ... vad detta förklarar mycket med få ord :-) Strålande att berätta om hur viktigt det är att bry sig om, se och att ge kärlek. Tack för dina fina ord idag! Sänder dig massor av helande och kärleksfulla energier till ditt onda plus bara för att jag vill ge ;-) /kram

http://spanaren55.bloggplatsen.se

Kristina

22 februari 2011 15:22

Tack snälla för ditt beröm, jag tycker själv det är lätt att förstå.
Det är ju lätt att testa själv.
Tack, tack för att du sänder till mig av kärlek.
Skickar kärlek till dig med.

 
Skrivmoster

Skrivmoster

22 februari 2011 17:18

All den kärlek hjärtat rymmer... den får vi ge ut och det fylls hela tiden på med nytt! Tänk så bra vi mår av att känna oss burna av kärlek! Det finns många små handlingar vi gör mot varandra, som strålar av värmande kärlek. Det kan bara vara ett leende eller en lätt beröring. Jag skickar dig min medmänskliga kärlek i dessa rader och jag tror och hoppas att du känner värmen!
Kramar om!

http://www.skrivmoster.bloggplatsen.se

Kristina

22 februari 2011 19:04

Jag känner värmen från dig.
Det var så fint det du skrivit, det är så det är.
Det betyder så mycket om man får ett leende, jag känner mig glad och ler mot någon annan.
Tack snälla för att du tittade in ock skrev så vackert.
Många kärlekskramar från mig.

 
lillis

lillis

23 februari 2011 06:46

Att bara finnas till för varandra och ställa upp,betyder kärlek för mig
Varma kramar

http://danslillis.bloggplatsen.se

Kristina

23 februari 2011 07:40

underbara du!
Tänk vad du sprider kärlek omkring dig,
och så mycket du får tillbaka.
Jag skickar över lite till.
kramar och en underbar dag!

 
Ingen bild

Marianne

23 februari 2011 09:29

Jag tycker det är underbart med all kärlek ni skickar. tyvärr tillhör jag den del av befolkningen som dras med av de hemskheter som drabbar vissa.Jag försöker med possitiva tankar men märker att de negativa tar över.

Kristina

23 februari 2011 21:22

Kära vän ibland kan det bli jobbigt att bara tänka possitivt, det kan bli till ett måste.
Tänk kärlek till dig själv istället, säg till dig själv att du duger precis som du är.
Livet kan vara jättetufft ibland och man undrar varför allt detta drabbar en.
jag har oxså drabbas av en del svårigheter. Idag kan jag se att jag klarat av dom, och att det stärkt mig.
Det första jag gjorde var att stärka min självkänsla.
Problem har jag fortfarande men jag är starkare idag.
Många kärleksfulla kramar till dig

 
Maggan

Maggan

23 februari 2011 17:07

Kärlek måste vi ha,om än aldrig så lite....
Nej vi får inte glömma att älska vår nästa för då får man dubbelt tillbaka.
De som inte kan känna kärlek tycker jag synd om.
Kärlek har alltid funnits i mitt liv och finns fortfarande.Speciellt för mina nära och kära. Man får så mycket tillbaka.
Min gamle far gav mig så mycket kärlek medans han levde,men min mor kunde inte ,tyvärr. Det smärtade mig mycket.
Och tänk bara vad en kram kan få oss att må bättre.
Jag ger dig en stor sådan nu och önskar dig bra och kärleksfulla dagar framöver.

http://margaretha.bloggagratis.se

Kristina

23 februari 2011 20:21

Tack snälla för den kärlek du ger mig.
Jag ska vårda din önskan med stor tacksamhet.
Du har utryckt dig så fint om kärlek.
Alla vågar inte visa kärlek, kanske inte fått känna kärlek själva och vet inte hur man gör.
Jag skickar kärleksfulla tankar till dig.

 
Kaela

Kaela

27 februari 2011 11:49

Ja så sant - den kärlek vi ger - den får vi tillbaka- ofta med råge.

Ha en skön söndag!

http://kaela.bloggplatsen.se

Kristina

27 februari 2011 14:00

Tack snälla för att hälsar på.
Visst är det härligt att ge av kärlek, och ta del av det som kommer tillbaka.
Jag önskar dig med en skön söndag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Kristina - 31 december 2013 20:56

  Kanske lite konstigt att visa en julbock till nyår, men bättre sent än aldrig. Jag fyllde 60 år på Elisabeth-dagen. Min syster och hennes sambo bjöd ner mig och min sambo till  Lindome i början av december för att fira mig. Dom bjöd oss hela hel...

Av Kristina - 2 december 2013 07:04


  Under en lång tid har det bara varit stopp för mig var gång som jag har tänkt blogga. Nu på morgonen när jag gick ut till skjulet för att hämta kylväskan, så såg jag de här vackra kristallerna på dörren. Jag var bara tvungen att hämta kameran ...

Av Kristina - 21 augusti 2013 21:01


  Får jag presentera min docka Margareta. Vi har varit i Vadstena idag hos en kvinlig Dockdoktor. Margarareta har legat i en plastkasse i en garderob i många år. Förra sommaren när jag var i Vadstena gick jag in i en affär och kan ni tänka er där ...

Av Kristina - 14 augusti 2013 09:41

  Att gå in i sig själv och meditera är viktigt för kropp och själ, men det är inte alltid så lätt. Jag går i en meditationsgrupp, då är det lite enklare. Men jag känner att gärna mediterar i min ensamhet. Jag har flera cd med guidade meditationer...

Av Kristina - 5 augusti 2013 15:40


  I lördags hade vi en så trevlig släktträff med syskon, barn och barnbarn. Vädret var helt på vår sida och vi fick en heldag tillsammans. Vi träffades KL 12 och började med en tipspromenad som enbart handlade om min Pappas liv. Vår Far gick bort ...

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards