kristinakicki

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Kristina - 17 februari 2011 09:28

              

Den här blomman är en överlevare den har lyckas med att vara kvar här hos mig.

Mina julblommor har det inte lätt, jag inköper dom till Första advent varje år.

Jag brukar passa på när det är mildväder ute för jag vet hur känsliga dom är.

Men ibland hinner dom knappt komma in i huset förän dom vissnar ner och ser ledsna ut.

Vi eldar i vedspisen för att få värme i köket så vi har inte på elementen, det tycker dom nog inte om.

Så var det för två år sen, Julblommorna dog som vanligt, jag köpte nya, tre dog.

Men vad hände med den fjärde, den klarade sig, stod där så vacker och stolt.

När sommaren kom, stod den forfarande i blom.

Då tröttnade jag på julblomman och ställde ut den på altan, men den tröttnade inte på mig, den blommade fortfarande.

Då blev jag sentimental och satte ut den i rabatten.

När hösten kom var du kvar du hade överlevt en regnig sommar, du hade inga röda blad längre, du var så grön och fin ändå.

Då tog jag in dig i köksfönstret igen och där har du stått sedan dess.

Till sommaren får du komma ut igen, sen hoppas jag att vi ses till hösten, då tar jag in dig igen.

Vad har du som inte dom andra blommorna hade?

Kära blomma du är en riktig överlevare, nu får du all min kärlek och jag lär av dig.

Jag ska bry mig och strö kärlek om kring mig.                     

                                                  
                                 


Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Tidigare år

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards