kristinakicki

Alla inlägg under december 2010

Av Kristina - 10 december 2010 08:01

Idag bestämde jag mig för att inte ha någon morgonträning.

Jag tänker ha gott samvete ändå, men nu saknar jag mina rörelerna lite grann.

Men i morgon ger jag mig tid till min lilla stund med avslappning och stretching.

 Jag är stolt över mig själv, jag har tränat varenda morgon hela veckan.

I onsdags var jag i karlsborg och dansade frigörande dans,

det var sista gången för den här terminen.

Jag var i så bra form och dansade till Elvis och kände in min kropp.

När jag tänker till så ordnar det sig ändå med min träning idag.

jag ska bada i terapibadet, då blir det frigörande rörelser i badet.

Efter det blir det dags att smaka på glöggen ock ha en trevlig kväll med vänner och kortspel.    

                                   



Av Kristina - 7 december 2010 08:54

Igår bakade jag nästan hela dagen, det kändes i kroppen idag. Men det blev ett lyckat bak, jag återkommer till det senare.

 Igår fuskade jag med min träning, men inte idag.

Hela kroppen bara längtade efter rörelserna, när jag vaknade imorse.

Det blev återigen annorlunda, mycket träning med rygg och armar.

Även knipövningar, stretchande rörelser med båda benen och träning med andningen.

Jag slappnade av och kände meredianerna i min kropp, och med tankens kraft stärkte jag dom.

Nu mår jag gott, känner mig avslappnad, stelheten och ryggen är bättre.

Nu har jag åter igen lyssnat på min kloka kropp.

      

Av Kristina - 5 december 2010 18:01


Det här är en fortsättning på vad jag tidigare skrivit om att lyssna på min kropp.

                  

Varje morgon när jag vaknar gör jag mitt eget program i sängen.

I dag gjorde jag mina rörelser till Julmusik.

Jag vet inte vad som händer, rörelserna bara finns där i mitt huvud.

Och min kropp vill utföra dom, och det känns så rätt. Det blir olika rörelser varje dag och även olika rörelse för mina ben.

Vilken fantastisk kropp jag har som vet precis vad den vill ha för rörelser.

Jag tycker fortfarande att det är roligt, det känns bra i min kropp.

Jag får hela tiden signaler så att träningen blir lagom för mig. Jag känner mig trygg, med det här sättet att träna på.

Nu lyssnar jag på min kropp den vet bäst.         


Av Kristina - 4 december 2010 17:09

Jag har varit på kurs några dagar på Englagård, utanför Askersund. Det är en mycket trevlig kursgård skapad av Satyam Hougen.

Den här gången var det Anders och Ida-Maria Wallin som stod för kursen.

Det handlade om holistiskt NLP och hypnos.

Det var ett mycket bra upplägg på kursen. Vi fick lära oss många övningar som vi kan fortsätta att öva på själva.

Onsdagskvällen slutade med dans till medryckande musik, det var mycket frigörande för kroppen.

Jag känner mig mycket stärkt efter kursdagarna både av NLP, hypnos och alla kärleksfulla människor som jag träffade dom här dagarna.

Underbar vegetarisk mat och en underbar omgivning med änglar och vackra stenar.    

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards