kristinakicki

Alla inlägg under oktober 2010

Av Kristina - 13 oktober 2010 07:46

Det har varit lite tyst från mig på ett tag. Jag tog semester från allt, har varit hos en vän i Örnsköldsvik och tagit det lugnt. Det är viktigt att få vila upp sig ibland. Men nu är jag hemma, och tillbaka i vardagen igen. Nu gäller det att behålla den energin jag skaffat mig på min lugna semester.

Det är konstigt men det är kallare här än uppe i norr. Där hade inte blommorna frusit än. Nu kommer problemet med var jag ska göra av alla fina pelargonier. Är det nån som har något tips på detta?

Jag tänkte att jag skulle klippa ner dom, dom är ju stora. Vet inte om jag gör rätt.

Jag har stora kaktusar (agave) som måste få komma in i värmen. Dom har så vassa taggar så dom kan inte vara var som helst.

Nu ska jag vara lite positiv. Det är ett kärt bekymmer som jag säkert hittar en lösning på. Det är ju fyra månader tills pelargonierna ska planteras om...

Ha det gott!

Av Kristina - 4 oktober 2010 12:08

Nu vill jag berätta vad healingen är för mig. Jag kom i kontakt med reiki, som är en typ av healing, för fem år sen.

Det var bara jag och min vän Susanne Duvert som gick den kursen. Vi gick första och andra graden i reiki. Jag kände direkt att healing var rätt för mig. Efter den utbildningen gick vi båda vidare till en healingutbildning för Erik Östman, en kunnig healer som jag ser upp mycket till och som har lärt mig massor.

Healingen har gett mig så mycket och har stärkt min självkännsla. Vi träffas en gång per månad och healar och stärker varandra.

Vi, jag och Susanne, har även varit på Englagård tillsammans på healingutbildning, och vi brukar träffas för att heala varandra. I början sågs vi en gång i veckan. På senare tid har det blivit mycket distanshealing.

Det är så skönt att ha henne att anlita när jag inte mår så bra. Det är inte så lätt att heala sig själv.

Idag ska hon få hjälpa mig med mitt knä. När det har varit mycket bekymmer har hon gett mig energi och stärkt mig. Vi har hjälpt varandra så mycket genom åren, vi har ju blivit säkrare och litar helt enkelt mer på det vi gör.

Tack vare healingen har jag min smärta under kontroll och vet att jag kan få hjälp när jag behöver det. Att jag kan ge healing har gett mitt liv en mycket större mening.

Och jag har fått många goda vänner under resans gång och jag hoppas att fler av er som läser detta kommer i min väg. Jag är så glad att jag har er som vänner. Tack för att ni finns. Kramar till er.

Av Kristina - 4 oktober 2010 10:59

Jag har haft värk i min kropp i många år, det har varit tufft flera gånger. Jag har hela tiden varit en sökare efter allt som får mig att må bättre. Tidigare har jag skrivit om tankens kraft, det är en daglig träning för mig.

Men min kropp vill också röra på sig, på ett sätt som jag klarar av. Jag tränar på att tänka positivt om min kropp, för att ge den rätt signaler.

För några år sen hittade jag en annons i tidningen om frigörande dans, jag hade aldrig hört talas om det tidigare. Min nyfikenhet för allt med hälsa gjorde att jag ringde till Maria i Karlsborg. Jag åkte dit för att "pröva på " och upptäckte att det passade mig perfekt.

Vi startar med lugn musik för att känna in våra kroppar. Sen blir det mera fart på musiken.

Säger min kropp ifrån att det blir för mycket är det bara att sätta sig och vila. Det är helt utan krav det går ut på att lära känna sin kropp.

Jag behöver inte känna nån press när jag ska iväg på dansen om jag känner någon smärta i kroppen. Jag vet att jag kan sitta still och vila mig om det blir för mycket för mig.

Det är så goda energier i vår lokal och vi som dansar ger varandra så mycket.

Jag har börjat ta hand om min kropp mycket bättre sen jag började med dansen.

På Marias hemsida kan du läsa mer: http://www.hela-dej.se/. Jag vill samtidgt passa på att tacka dig Maria, för att jag får dansa hos dig.

Av Kristina - 3 oktober 2010 17:12

Det gick inte att avgöra vem som hade den vinnande motiveringen - ni var alla bäst!

För att göra det så rättvist som möjligt lät jag en slumpgenerator avgöra.

Och vinnaren av en healing blev...

 

   Suzanne!   

 

Stort grattis till dig, jag har skickat ett mejl dig.

Det var roligt att så många ville delta - tack till er allesammans!

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards