kristinakicki

Alla inlägg den 6 september 2010

Av Kristina - 6 september 2010 18:41

Healing är för mig så mycket. Att heala sig själv kan man göra på många sätt. Du kan lägga dina händer på din mage så känns det varmt och skönt. Att göra det du tycker om som ger dig lugn och ro. När du läser en bok eller handarbetar. Det är så mycket som är helande för själen.

Det är viktigt att vi får omväxling med vad vi gör i vardagen. Det är så lätt att falla in i stressen. Att må bra är inte alltid så lätt. Att få healing är väldigt avkopplande.

Jag har ett särskilt rum som jag inrett med lugn och harmoni. Till avslappnade musik får du ligga på min massagesbänk. Sen håller jag händerna på dig som ligger där och börjar healingen. Det är lite olika hur lång tid det tar. Jag avslutar med att skriva en personlig text till dig. Det blir en vägledning med goda råd.

Av Kristina - 6 september 2010 17:49

Det är mycket att tänka på nu, när det redan känns som höst ute. Idag har jag mosat isär tomater och lagt fröna på servetter för att torka. Det har jag gjort i många år och det har alltid funkat. Sedan plockade jag frökapslar från mina tagetes. Det blev inte så många, dom har inte vissnat ner än. Det känns som jag ska ta det lite lugnare med odlingarna nästa år. Det är mycket jobb med att odla. Med det är svårt att låta bli. Man blir bunden att vara hemma och pyssla om växterna. Men det är underbart på våren när dom små plantorna växer så intensivt. Igår plockade jag av alla squash. Det blev åtta stora jättar. Dom är så användbara till så mycket.

Om man sparar squashen tills dom blir stora och tjocka i skalet står dom sig nästan fram till jul.

slog Idag slog jag upp i min kokbok ett recept på pumpkin pie. Den gjorde jag för många år sen. Pajen är smaksatt med kanel, ingefära och muskot.

Jag bakar ett grovt bröd med massa nyttigheter. I det tar jag riven squash, det blir så saftigt och gott.

Det är gott att grilla squash även steka i stekpannan med tex curry och örtsalt.

När jag gör grönsaksoppa tar jag i ganska mycket squash på slutet.

Skriv gärna om du har något recept på squash.

Presentation


Det är jag som är Kicki!
Välkommen till min blogg.
Här kan du läsa om mitt sätt att leva. Vad roligt att du tittar in! Lämna gärna en kommentar, jag svarar på alla.

Gästbok

Antal besökare hos mig nu


Vädret

klart.se

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Sök i bloggen

Länkar

Besöksstatistik

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards